3 trin der gør dit indhold relevant og får dine kunder til at huske dig

3 trin der gør dit indhold relevant og får dine kunder til at huske dig

Kan dine kunder huske dig?

Som virksomhed har vi ofte meget, vi gerne vil dele med omverdenen:

  • Dagens tilbud
  • Jobopslag
  • Vigtige datoer
  • Ændrede åbningstider
  • Arrangementer
  • osv.

Men dine kunder kan slet ikke kapere alle de informationer på én gang, viser flere undersøgelser.

Nogle siger at vi maksimalt kan huske ca. 7 ting ad gangen – hvilket er inklusive indkøbslisten, to-do-listen osv.

Andre undersøgelser viser at vi efter 3 dage kan genfortælle ca. 65% af sete budskaber men kun 10% af hørte budskaber.

Derfor er vores vigtigste job som ’budskabsskræddere’ på den digitale skærm at komme med ét budskab ad gangen.

Sådan gør du dit indhold relevant

Når du skal udarbejde kreativer– altså videoer, billeder eller tekst – til den digitale skærme, skal du have styr på:

Hvad vil du gerne fortælle, til hvem, så de gør hvad?

Inspiration til budskaber på den digitale skærm

1 - Hvad vil du gerne fortælle?

Mange begår den fejl, at de gerne vil fortælle det hele på én gang.

Men da vi ofte er i transit, når vi kigger på digitale skærme, er tiden begrænset.

Derfor er det vigtigt, at fokusere på ét budskab som hurtigt kan afkodes, hvad enten man passerer gående eller kørende.

Vores anbefaling er, at du højest må bruge 8 ord, på det du vil fortælle.

2 - Hvem skal læse / se / forstå dit budskab?

Visse ord, fagtermer, slang og andet ekskluderer nogle, men rammer desto dybere hos andre.

Giver dine ord mening hos din målgruppe?

3 - Hvad skal de gøre bagefter?

  • Skal de købe et bestemt produkt?
  • Tilmelde sig dit nyhedsbrev?
  • Søge et job?
  • Besøge din hjemmeside?

Det er meget at forvente af modtagerne, at de skal passere en digital skræm og:

  1. Forstå budskabet
  2. Huske budskabet
  3. Tage en aktiv handling – som måske endda indebærer:
    1. Stoppe op
    2. Tage telefonen op
    3. Aktivere den
    4. Finde den rette app
    5. Indtaste en URL
    6. Osv.

 

Det kan lyde banalt: ”De skal jo bare lige…” Men faktum er, at der er rigtig lang vej, fra at de passerer til de lander ved ”indtaste URL” – hvis det er ’opgaven’.

Derfor er det supervigtigt, at vi gør det så nemt som muligt, ved i det mindste kun at servere ét budskab og én opfordring til handling.

Eksempel på et relevant opslag

Forestil dig at du er en virksomhed, der vil reklamere for et job som ”Floor Manager”.

1 – Hvad vil du gerne fortælle?

Du vil gerne fortælle, at der er en åben stilling som Floor manager.

 

2 – Hvem skal forstå dit budskab?

Det giver mening at bruge ordet ”Floor Manager”, for selvom ingen andre ved hvad det betyder, så er den relevante målgruppe ikke i tvivl.

 

3 – Hvad skal de gøre bagefter?

Søge jobbet.

Eksempel på pylon-annonce
Eksempel på en pylon-annonce med et enkelt budskab

Det kreative indhold kan i dette tilfælde bestå af et billede af en floor manager, der står i supermarkedet og taler med en medarbejder – så modtageren kan se omgivelserne han/hun skal arbejde i.

Teksten er:

Floor Manager søges: www.hjemmeside.dk/floor-manager

Linket er nemt at huske – også efter at man har passeret skiltet og kommet hjem. Linket tager modtageren ind på selve stillingsopslaget.

Vil du vide mere om pyloner, digitale skærme eller hvordan du får dine budskaber ud til modtageren, så hiv fat i os